root password i knoppix.

Hejsa

Jeg vil gerne vide hvad root pw som standard er i knoppix ?
Man bliver åbenbart ikke spurgt om at oprette et på noget tidspunkt (kører
knoppix fra cd-rom)
Jeg skal nemlig have skrive rettigheder til at ændre noget, på mit installered
linux mdr 9.1 som ligger på mnt/hdb7/
Jo jeg kender skam mit root pw der, men bliver ikke spurgt om det ?
eller også er jeg lidt dum!
eks: jeg åbner /etc/lilo.conf under /mnt/hdb7/ i konquer og vil redigere i
lilo.conf, men når jeg så skal til at gemme mine ændringer, får jeg at vide
jeg ikke har skrive rettigheder?

vh.
mads