Re: [NOVICE] QT3.1+

Den Sat, 3 Jan 2004 04:23:15 +0100 (CET)
"Jess bonde" <sslug@sslug> skrev:

> Jeg håber at en eller flere kan hjælpe mig med at forstå eller finde
> en løsning til mit problem. jeg køre RedHat 8.0 og har QT3.0.5.Jeg
> skal Bruge en ny QT3.1.x eller mere pga et Program skal bruge den. Men
> da jeg køre redhat8 kan jeg ikke dette da qt3.1x skal bruge en nyrrere
> Xfree som ikke findes til 8.0 men kun til redhat 9.0+

Hvis du gerne vil beholde din RH8 kunne en løsning være at hente
kildekoden til Qt fra Trolltech's hjemmeside og oversætte den.

Det er rimeligt at gå til. Det første du skal er, hvis du vælger denne
løsning, at se efter hvor Qt er installeret på din RH8. Det vil typisk
være: /usr/lib/qt-xx.yy.zz/. Du kan gøre checke det med:

   echo $QTDIR

Sø kører du "bare" noget ala (BTW: du skal oversætte Qt så det passer
til dit behov :) )

   ]$ wget ftp://ftp.trolltech.com/qt/source/qt-x11-free-3.2.3.tar.bz2
   ]$ tar xjvf qt-x11-free-3.2.3.tar.bz2
   ]$ cd qt-x11-free-3.2.3
   ]$ export QTDIR=/usr/lib/qt-3.2.3
   ]$ ./configure -prefix=$QTDIR -docdir=/usr/share/doc/qt-3.2.3
                  -plugin-sql-psql --qt-libpng -qt-libjpeg

   ]$ make
   ]$ su -c "make install"

Det burde være det. Husk at sætte QTDIR inden du bruger Qt... evt. i din
.login, .bash eller ...

Qt er en af de libs jeg altid selv installere fra kildekoden !!!

> --[KLIP]--
> hvis man kan update min RH8 til en ny hvordan gøre jeg det osv?

Det kan du bl.a. gøre med 'yum' eller 'apt'. Det er nok også en god idé
at opgradere til en lidt nyere version.

Hvis du vil have hjælp til dette skal du sende et nyt indlæg. Det gør
det nemmere for andre at finde den samme hjælp på et andet tidspunkt.

> Jeg håber jeg kan få lidt hjælp og ikke blive flamed fordi jeg er en
> n00b for det er jeg :-()

Jo, nu skal du f... nej, du er velkommen!. Jeg håber det gav dig et par
skridt i den rigtige retning !!!

(John =;-)
--
Den sikre vej til en sikker backup... ALBackup
http://www.adilock.dk/~john/albackup/