Re: [NOVICE] prompt i shell.

On Sun, 4 Jan 2004 13:20:42 +0100,
Mads H H Madsen <sslug@sslug>
wrote in <sslug@sslug>:

> Sorry så klog er jeg sq heller ikke, hvad betyder det da?

De links, du har faaet af mig og Michael skulle forklare det. Enhver
ethernet device har en MAC adresse (1). Den er en garanteret unik
adresse paa det stykke hardware, devicet udgoer. MAC adresser tildeles
i serier til de forskellige producenter, der laver den type hardware
(lige fra 50 kr.'s netkort til 800.000 USD routing devices). Derfor
kan man ud fra en del af MAC adressen som oftest se hvilken producent,
der har lavet hardwaren.

(1) *Alle* netvaerks-devices har - saa vidt jeg ved - en tilsvarende
     adresse, men hvis de ikke er ethernet devices, kaldes den som
     regel noget andet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List