Re: [NOVICE] prompt i shell.

On Sun, 04 Jan 2004 18:31:47 +0100, Mads H H Madsen wrote:

> Ja, det har jeg prøvet, jeg har gået det igennem 3 gange, lige efter
> 'bogen' men det virker heller ikke ?, heller ikke efter en reboot.
>
> her er indholdet af de filer fra mig af: /etc/sysconfig/network
>
> NETWORKING=yes
> HOSTNAME=Mandrake 9.1
Har du prøvet med andet end navnet "Mandrake 9.1". Jeg tror ikke, at du må
have mellemrum i dit hostname. Desuden er . (komma) ikke et særligt
heldigt tegn, da det bruges som skilletegn. F.eks. ser min således ud, da
jeg ikke har den store fantasi
sslug@sslug mikkelbu]$ cat /etc/sysconfig/network
NETWORKING=yes
FORWARD_IPV4=false
HOSTNAME=localhost.localdomain
DOMAINNAME=localdomain
GATEWAY=10.0.0.1
GATEWAYDEV="eth0"

Dette ser vist fint nok ud.
--
Mikkel Bundgaard
Ph.D. student at IT University of Copenhagen