Re: [NOVICE] acpi

Allan Lyckegaard wrote:
Martin Thoegersen wrote:

Jeg får følgende opstartsfejl:
$grep acpi /var/log/boot.log
acpid: can't open /proc/acpi/event: No such file or directory
acpid: acpid startup failed

Kører jeg acpi manuelt får jeg:
$acpi
No ACPI support in kernel, or incorrect acpi_path ("/proc/acpi").

Og ja, /proc/acpi eksisterer ikke...men hvad gør jeg ved det? Jeg er ikke den store haj. (mdk9.1)

Det kunne tyde på at den kerne du har ikke er kompilet med ACPI-understøttelse. Har du selv kompilet din kerne eller fulgte den med din distribution?

Kernen fulgte med. Jeg har overhovedet ikke forstand på kerner, men har længe gerne villet lære at kompile dem. (Man støder trods alt på det konstant.) Jeg har bare været lidt bange for at kaste mig ud i det og lave lort...
Måske det er på tide med en novice-howto?

--
Martin Thøgersen