Re: [NOVICE] un-RPM'e en RPM-pakke - hvordan?

On Tue, 06 Jan 2004 11:08:53 +0100,
Mogens Kjaer <sslug@sslug>
wrote in <sslug@sslug>:

> Det er ikke sikkert, at der ligger en source i
> den pakke.
>
> Normalt (kernepakker kan være en undtagelse) har man
> pakke.i386.rpm med kompileret kode, som man kan installere,
> og pakke.src.rpm med kildekode. Sidstnævnte kan så ikke installeres
> direkte uden at man kompilerer.

Vil det sige at der i en RPM-pakke som ikke er en .src.rpm *kun*
ligger binaere filer som blot skal kopieres ind paa systemet?

Jeg har netop faaet at vide fra anden side at applikationen slet ikke
er under open source licens, saa der er formentlig en grund til at
jeg ikke kan finde source'n nogen steder.

Det er da bare for r..irriterende at de ikke har lavet en .deb pakke
ogsaa, nu de var i gang - saa vidt jeg ved er en .deb pakke da netop
udelukkende binaere filer, som ikke kan reverseres, og det maa jo
vaere det, Trolltech i dette tilfaelde har vaeret interesseret i at
opnaa.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List