Re: [NOVICE] Installations diskette til mdr 9.1

Okay.. ti 4000m tavelmate er nok et meget dårligt valg til linux.
Fordi den har non-compliant BIOS....

Endvidre mener nogen at det burde virke med scsi cdrommen.
Men da der ikke er scsi-bios på det build-in scsi kort kan kernen ikke selv detekte cdrommen.

Prøv at boote fra floppy, med denne boot kommando: ramdisk no-hlt aha152x=0x340,11,7,0

Du vil evt. også skulle bruge noget ligende ovenstående boot kommando, på den installerede linux..

Håber det vil virke for dig; ellers ville du kunne vælge at installere den via ftp fra din anden maskine.

Mvh. M.Larsen

-Den kan ikke finde noget cd-rom drev ?