Re: [NOVICE] un-RPM'e en RPM-pakke - hvordan?

On Tue, 6 Jan 2004 22:11:56 +0100,
John Mørck Hansen <sslug@sslug>
wrote in <sslug@sslug>:

> Åhh, Norske Trolltech... hvad er det for en applikation det handler
> om ?... hvis det er Qt du tænker på, så laver Trolltech ikke binære
> pakker til nogen som helst. Det er der andre der gør uafhængig af
> Trolltech !!!
>
> Men hvis det ikke er Qt så vil jeg da gerne vide hvilken applikation det
> handler om!

Det *er* Trolltech. Applikationen er "Qtopia Desktop". Den kan
downloades som RPM pakke her (nederst paa siden):
http://www.trolltech.com/download/qtopia/index.html?cid=6

Applikationen skal installeres paa den computer, man oensker at
synkronisere sin Sharp Zaurus med. Zaurus enhederne kommer med en ROM
der fra Sharp's side indeholder et OS, der bygger paa Trolltech's
Qtopia platform:
http://www.trolltech.com/products/qtopia/
Der er ogsaa andre muligheder for at synkronisere med en Zaurus. Da
jeg snart kommer til at eje en (det goer jeg faktisk allerede, men den
har PostDanmark smidt vaek!), vil jeg gerne kigge paa hvordan de
synkroniserings-applikationer, der findes, fungerer.

Jeg toer ikke proeve installere en af de RPM pakker, der kan hentes
fra linket gengivet ovenfor. Jeg har *meget* daarlige erfaringer med
at proeve installere RPM pakker til en distribution paa en anden
distribution.

--
Med venlig hilsen / Best regards
David List