Re: [NOVICE] suse 9.0 og nvidia driver install

Per Wagner Nielsen wrote:

Jeg er forholdsvis ny til Linux, og har lige installeret SUSE 9.0 uden
problemer. Nu vil jeg gerne have installeret nvidias nyeste driver og har
hentet denne fra deres hjemmeside. Men jeg kan ikke i SaX2 få aktivere 3D
understøttelse.

Jeg har gjort flg.:
1. hentet driveren fra Nvidia
2. gået ind i en konsol og skrevet "init 3"
3. skrevet sh NVID............ og installeret driveren
4. genstartet computeren
5. startet linux, og gået ind i SaX2 og forsøgt at aktivere 3D, men bliver
mødt med meddelsen at jeg skal installerer nvidias driver fra deres
hjemmeside.

Er der nogle der kan hjælpe mig med hvad jeg gør galt?

PS: jeg har et POW Geforce4 TI 4200

Jeg er gået hen og fået mig et lille problem.
Når jeg starter SUSE får jeg sort skærm.. Den loader fint nok op, men når den skal starte den grafiske brugerflade får jeg sort skærm.
Trykker jeg ctrl-alt-f1 kan jeg godt komme ud i 'konsol' mode og logge ind som root, og jeg kan også godt ændre i /etc/inittab så jeg starter op i runlevel 3 - det virker fint, men min grafiske brugerflade virker altså ikke mere.
Er der nogen der kender nogle hint til mit problem? det kom efter install af nvidiadriver!