Re: [NOVICE] Valg af Linux distro

On Wed, Jan 07, 2004 at 14:59:46 +0100, Molbo wrote:
> Det er en af mine venner der spørger.
> Det skal kunne være muligt for ham at sætte op - han er ikke specielt
> Linux kyndig. Derudover vil han gerne have en god
> grafiskbrugergrænseflade. Mulighed for at emulere windows spil - uden at
> skulle bruge meget lang tid på det. Mulighed for at skrive japansk.
>
> Hvilken en skal han vælge?

Måske han skulle prøve en Knoppix der boot'er og kører fra CDrom ?
(f.eks. den danske udgave)
Jeg er dog ikke helt klar over det med "emulere windows spil" og
om knoppix/dappix er sat op til japansk.

Om ikke andet kan det give en ide om hvordan det kan komme
til at virke, uden først at behøve at installere en hel masse.
Ellers se også http://www.sslug.dk/julekalender/oversigt#2004

--
mvh Frank Damgaard  |