Re: [NOVICE] Reset af MySQL brugere - hvordan?

David List skrev:

Jeg har for lang tid installeret en MySQL 4.0.16 fra source, da jeg
skulle bruge den til nogle Perl eksempler. Jeg kan svagt erindre at
jeg skulle rode lidt rundt med brugernavne og passwords foer jeg kunne
faa noget til at fungere.

Nu skal jeg bruge DBM'en i praksis, idet jeg vil installere et program
der benytter sig af MySQL. Jeg kan imidlertid ikke faa adgang paa
nogen maade, og jeg finder ikke MySQL manualen saerlig hjaelpsom i den
situation jeg staar i.

Ved nogen hvordan men kan "rense ud" i MySQL's opsaetning af brugere
og passwords?

Min sql har en database der hedder mysql med en tabel der hedder user. Der skulle de være. De første fire er der default hos mig, da jeg har en tom mysql på redhatten. Så vidst du renser ud i de andre poste i tabellen, så skulle det være slut
Leif