rpmbuild kan ikke finde mysql.h

Hejsa

Jeg sidder og prøver at bygge mig en RPM af proftpd med mysql support.
Men jeg får en fejl med:

mod_sql_mysql.c:137:19: mysql.h: No such file or directory

rpmbuild kan altså ikke finde mysql.h
Denne fil ligger i /usr/include/mysql/
jeg har prøvet at kopiere den til /usr/include/ men så er der
bare flere (andre) filer som ikke kan findes.

Hvordan fortæller jeg rpmbuild hvor dan skal lede efter disse filer.
De ligger jo alle i /usr/include/mysql/ og jeg går ud fra der er en god grund til at de ikek er lagt i /usr/include/.
(sikkert fordi der ville opstå navnesammenflad.)

René Jensen

PS: Jeg fik maildrop med MySQL til at virke ;o)