Re: [NOVICE] Installering af linux via en anden pc.

On Fri, Jan 09, 2004 at 10:46:26 +0100, Mads wrote:

> Da jeg skal i gang med at installere linux på en laptop, (se tråden 'Linux
> på ældere labtop') via en anden pc's cd-rom eller haddisk, da jeg åbembart
> ikke kan få gang i det SCSI cd-rom drev på labtoppen, vil jeg høre hvad det
> bedste til det vil være? via netkort eller via et seriel kabel?

netkort er jo langt hurtigere end seriel kabel med max 11 kbyte/s.
så lav en netværksinstallation.

PS.
Har du checket om det SCSI cd-rom der er til laptop overhovedet
kan bruges med linux (dvs. SCSI controlleren) ?
Hvis der er drivere så er det blot spørgsmålet om at have
en kerne der passer til hardwaren.

--
mvh Frank Damgaard  |