SV: [NOVICE] Installering af linux via en anden pc.

Det med SCSI dc-rom drev har jeg slet ikke styr på, måske der er et sted jeg
kan læse om det, jeg kunne se at jeg skulle give nogle kernel paremetere,
men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive/fortage mig der?

> Da jeg skal i gang med at installere linux på en laptop, (se tråden 'Linux
> på ældere labtop') via en anden pc's cd-rom eller haddisk, da jeg åbembart
> ikke kan få gang i det SCSI cd-rom drev på labtoppen, vil jeg høre hvad
det
> bedste til det vil være? via netkort eller via et seriel kabel?

netkort er jo langt hurtigere end seriel kabel med max 11 kbyte/s.
så lav en netværksinstallation.

PS.
Har du checket om det SCSI cd-rom der er til laptop overhovedet
kan bruges med linux (dvs. SCSI controlleren) ?
Hvis der er drivere så er det blot spørgsmålet om at have
en kerne der passer til hardwaren.

--
mvh Frank Damgaard  |