Re: SV: SV: [NOVICE] Installering af linux via en anden pc.

Mads H H Madsen wrote:
Okay købte et netkort i dag til labtoppen :-) så er det bar a følge vejl. På
sslug's bøger om netverk installation kan jeg gætte mig til? Hd'en er total
tom nu.

Jeps. Læs bare. Og ellers spørg.

Læs også lige lidt om hvor for de fleste af os svarer nedenunder spørgsmålet. fx på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/k

Mads wrote:

Det med SCSI dc-rom drev har jeg slet ikke styr på, måske der er et sted

jeg

kan læse om det, jeg kunne se at jeg skulle give nogle kernel paremetere,
men har ingen anelse om hvad jeg skal skrive/fortage mig der?

Hvis ikke du har en vild lyst til at vide en masse om noget SCSI der sikkert er af ældre dato, så gå efter netværksinstallationen.
Det er stjernenemt, (og måske endda også hurtigere end et gammelt scsi-drev :))

/kristian

Da jeg skal i gang med at installere linux på en laptop, (se tråden 'Linux
på ældere labtop') via en anden pc's cd-rom eller haddisk, da jeg åbembart
ikke kan få gang i det SCSI cd-rom drev på labtoppen, vil jeg høre hvad

det

bedste til det vil være? via netkort eller via et seriel kabel?

netkort er jo langt hurtigere end seriel kabel med max 11 kbyte/s.
så lav en netværksinstallation.

PS.
Har du checket om det SCSI cd-rom der er til laptop overhovedet
kan bruges med linux (dvs. SCSI controlleren) ?
Hvis der er drivere så er det blot spørgsmålet om at have
en kerne der passer til hardwaren.

-- mvh Frank Damgaard |