Re: [NOVICE] Hjælp til internet konfig. op mod Cybercity...

"René Højgaard Frederiksen" <sslug@sslug> skrev i en
meddelelse news:sslug@sslug
> Godaften her i "stuen"...,
>
> Jeg er meget grøn ud i Linux, har "selvfølgelig" et problem,- og fandt ud
af
> at dette kunne være et forum at rejse følgende spørgsmål:
>
> Jeg har valgt at installere Mandrake 9.1 på min PC, med bl.a. GNOME,
Mozilla
> og Evolution som hhv. desktop, browser og mailklient.
>
> Min internetopkobling er 1024/128 fra Cybercity, baseret på en Zyxel
> Prestige 650R-31 ADSL Router.
>
> Jeg har imidlertid problemer med at komme på internettet,- selv om
Mandrake
> har en konfigurations-wizard som finder netkortet og "siger" at
> konfigurationen var vellykket. Når jeg er "inde og se" på netkortet er det
> "up", men forbindelsen til internettet er ikke tilsluttet... Og når jeg
> vælger at tilslutte, mislykkes det! Hjælp!
>
> Hvad gør jeg forkert, eller hvad skal jeg gøre anderledes?
>
> Jeg håber på jeres gode svar, samt at jeg ikke er den eneste der har
oplevet
> lignende...
>
> Med håb om snart "at køre for fuld skrue"...
>
>  - René
hvad siger output fra  ifconfig ? hvis du her en ip a la 10.0...... så se på
routeren.
normalt skal der sættes lidt op på routeren men pc'en hvis den kører
dhcp ikke behøver de store ting. se det hæfte, der var med fra kyberby
eller
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/konfiguration_af_router/

mvh
stig