Re: [NOVICE] Hjælp til internet konfig. op mod Cybercity...

"René Højgaard Frederiksen" <sslug@sslug> skrev i en
meddelelse news:sslug@sslug
> Undskyld, men det blev jeg ikke lige så meget klogere af... :-)
>
> Jeg har tjekket mit netværks setup i Mandrake. Jeg har sat mit netkort op
> til at hente IP via DHCP,- og jeg har kørt den konfig, som du henviser til
> på Cybercity.
>
> Jeg har desuden internet adgang fra min XP installation,- så det kan, som
> jeg opfatter det, ikke være et problem med routerkonfigurationen?
>
> Nye forslag modtages med glæde...

har din linuxpc fået en ip  prøv ifconfig
kan du pinge din router eks ping 10.0.0.1 (hvis det er routerens IP)
i XP kør kommandoen ipconfig fra en prompt , se hvad default gateway
 er sat til. sammanlign hvad den er på linux med route .
mvh
stig