Re: [NOVICE] Hjælp til internet konfig. op mod Cybercity...

René Højgaard Frederiksen wrote:

Godaften her i "stuen"...,

Jeg er meget grøn ud i Linux, har "selvfølgelig" et problem,- og fandt ud af
at dette kunne være et forum at rejse følgende spørgsmål:

Jeg har valgt at installere Mandrake 9.1 på min PC, med bl.a. GNOME, Mozilla
og Evolution som hhv. desktop, browser og mailklient.

Min internetopkobling er 1024/128 fra Cybercity, baseret på en Zyxel
Prestige 650R-31 ADSL Router.

Jeg har imidlertid problemer med at komme på internettet,- selv om Mandrake
har en konfigurations-wizard som finder netkortet og "siger" at
konfigurationen var vellykket. Når jeg er "inde og se" på netkortet er det
"up", men forbindelsen til internettet er ikke tilsluttet... Og når jeg
vælger at tilslutte, mislykkes det! Hjælp!

Hvad gør jeg forkert, eller hvad skal jeg gøre anderledes?

Jeg håber på jeres gode svar, samt at jeg ikke er den eneste der har oplevet
lignende...

Med håb om snart "at køre for fuld skrue"...

Jeg har den samme router. Jeg har skrevet en vejledning på http://www.libranet.dk/vejledning/adsl.html Opsætning af netværk er godtnok ud fra at man bruger libranet. Men det kunne jo være at du kan bruge noget af det. Afsnittet om konfiguration af routeren kan du helt sikkert bruge.
mvh/

--
Carl Andersen            |
http://www.libranet.dk/  | Linux