Problem med at flytte Kmail-mails og mapper til ny installation

Min hustru har en bærbar Asus som har kørt Mandrake 9.1 i et stykke tid. Nu
hvor jeg har lært at bruge urpmi og skrive i en konsol (og kører en meget
vellykket installation på min egen computer) har jeg besluttet at
reinstallere alt på hendes maskine og så gøre det rigtigt denne gang. Den
er nemlig fyldt med små børnesygdomme som jeg har inficeret den med ved min
inkompetence og frie omgang med script filer.

Mit problem er at jeg ikke er helt sikker på at jeg kan finde ud af at
flytte Hendes Kmail mapper med tilhørende emails over på den nye
installation. Jeg har oprettet en ekstra konto på min egen computer og har
så brændt den mappe der hedder Mail i /home og som indeholder
mappestrukturen nogle skjulte filer og så alle hendes mails i tekst form.

Jeg troede at man bare kunne erstatte den mappe som Kmail opretter med den
backup'ede, men Kmail ser ikke de nye mapper og klager ligefrem over at der
allerede er en mappe der hedder inbox..

Jeg har slettet alle de config filer som lå i .kde mappen og andre
forvirrede forsøg. Jeg har prøvet at finde noget på google og spurgt i
mandrake-club som jeg er medlem af.. men har endnu ikke fundet noget.

Håber at nogen lige ved hvad der skal gøres..

Venlig hilsen

Jakob Nørregård