Re: [NOVICE] bootdiskette mdk9.2

Claus B. Hansen wrote:
13/jan/04

Hej Venner :-) ...

Jeg forstår det altså ikke ...

blomst wrote:

< snip >

# /sbin/mkbootdisk --device /dev/fd0 2.4.22-10mdk

Jeg får at vide, at der ikke er plads nok på disketten, uanset at den er nyformateret.
Mvh
Stephen

Hvad er meningen med at lave et program, som ovenfor nævnte, der, som det også fremgår, producerer et boot diskette, som ikke kan være på, eller rummes af, en diskette ?

For mig uvidende novice ligner det spild af tid :-( ...

Det er ikke spild af tid, mkbootdisk er sandelig god nok, men en kerne kan
være for stor til en normal floppy, hvis kernen indholder mange moduler. I det tilfælde kan man bruge ekstra high density på 2.88Mb, men hvor sådanne disketter kan købes og om et normalt floppydrev kan formattere til 2.88 ved jeg ikke.

Eller også er der noget / en mulighed, jeg blot ikke kender til :-) ?

Ja, brug intallations cdrommen som rescue, se mit andet indlæg i denne tråd.

Med venlig hilsen
Jørgen Heesche