Re: [NOVICE] Epson Stylus Photo 830 U : Udskiftning til uoriginal blækpatron

Frank Damgaard skrev:
On Tue, Jan 13, 2004 at 15:39:14 +0100, Carsten Arim wrote:

Jeg har købt uoriginale blækpatroner hos InkClub til min Printer Epson
Stylus Photo 830 U.
Jeg kan ikke få printeren til at opdage, at der er ny patron isat.
På installations instruktionen (medfølgende patronen) står der, at man skal
svare "ja", når det meddeles, at det ikke er et Epson produket.
Det kan jeg ikke, da jeg ingen dialogbox får.
Jeg kører SuSE Linux 8,2.
Kan nogen komme med et godt råd ?

Har du set om epson har nogle specifikke programmer til linux til dette ?

Ellers må du starte windows (eller tage printer hen til windows PC)
og bruge epson driveren der så skal kunne registrere ny patron.

Blækprintere er desværre ofte stadig windows printere ;-(

Manhe nyere Epson photo printere har en lille chip siddende på patronen, der fortæller printeren hvor meget blæk der er tilbage.
Så når du skal genfylde patroner af den slags, skal du resette denne chip - jeg har aldrig selv prøvet det, da jeg holder mig til de 'almindelige' uoriginale patroner (procolor), så du må søge på nettet, eller spørge leverandøren om råd.

--
mvh Mogens Jæger