Re: [NOVICE] bootdiskette mdk9.2

On Tue, Jan 13, 2004 at 20:26:11 +0100, Claus B. Hansen wrote:

> Hvad er meningen med at lave et program, som ovenfor nævnte, der, som
> det også fremgår, producerer et boot diskette, som ikke kan være på,
> eller rummes af, en diskette ?
>
> For mig uvidende novice ligner det spild af tid  :-(  ...

Der findes andet en 1.44 Mbyte boot disketter.
De kan formateres som 1.72 eller man kan anvende 2.88 MByte disketter
eller evt. til CD?

Prøv lige at finde den image du vil skrive som boot diskette
og lave en "ls -l" på filen, så får du størrelsen.

Det kan også være mkbotdisk har nogle andre options prøv
at se "man mkbootdisk".

mkbootdisk findes ikke i SuSe eller Debian
men Debian har en "mkboot" som tager det specificerede kernelimage
og gemmer på floppy. Det vil så kun virke så lænmge man laver
en kerne der ikke er for stor.
I dit tilfælde er det dog default kerne i mandrake den brokker
sig over.

--
mvh Frank Damgaard  |