Re: [NOVICE] Afspilning af ogg-filer - frekvensændring ?

Carsten Sørensen wrote:

> Hvor meget er "en smule"? Hvor mange sekunder er et nummer f.eks. kortere?

Et nummer på små 5 minutter (4:55) bliver afspillet på (4:42)

> Lydkort klarer sjældent præcist 44100, heller ikke professionelt udstyr
> (her kan man bruge noget der hedder "world clock" til at synkronisere
> flere kort, når det er nødvendigt). Det er normalt at et lydkort ligger
> indenfor +- 10 Hz, men flere hundrede hertz' afvigelse kan forekomme på
> de helt billige.
>
> De fleste programmer antager at kortet klarer præcist den rate de beder
> om, hvilket resulterer i lidt for hurtig eller langsom afspilning.

Men denne afvigelse er lige lovlig stor, synes jeg..

> Det kan også være at dit tidligere system var det der spillede forkert?

Nej, Man kan tydeligt høre, at der er noget galt nu, som ikke var galt før

> Har du prøvet andre programmer på samme maskine, helst med flere
> forskellige API'er?

Jeg får samme effekt hvad enter jeg bruger noatun, zinf eller Music Player
Kan det være et driver problem ?

Svend Runge Nielsen