Re: [NOVICE] Flere linux distroer på en pc?

On Thu, Jan 15, 2004 at 12:56:03 +0100, Mads wrote:

> Kan jeg installere flere distroer af linux på samme maskine?
> Jeg hAr i forvejen win xp og mdr 9.1 med lilo som bootmaneger, kan jeg så
> uden problemer installere fx. suse?

ja, hvis du har ledige partitioner eller ledig plads til nye partitioner.

Nøjes med at bruge en bootmanager og tilføj f.eks. SuSe i mdkr's
bootmanager eller brug SuSE's og tilføje madrk. i dennes bootmanager.

> Min logik siger ja, og at suse blot vil blive tilføjet i den respektive
> bootmanneger, som suse sikkert installerer.

SuSE giver også mulighed for at tilføje andre (windows, mv.)
i sin bootmamager.
For en sikkerheds skyld check at du har boot disketter eller
rescue boot fra CDrom der virker til at starte mandrake.

--
mvh Frank Damgaard  |