Re: [NOVICE] scsi

On Thu, Jan 15, 2004 at 11:52:15 +0100, svend erik venstrup wrote:

> Frank Damgaard wrote:

> -[snip]-

>  > PS. har bruger selv sym53c8xx på en debian, dog bruges den til
>  > boot fra disk,  så driveren er oversat til at være i kernen.

> "sym53c8xx" Jeg har selv et, som jeg bruger på samme måde som du
> har beskrevet, Google, Edbpriser.dk men ingen af stederne fundet
> en forhandler. Er du i stand til at oplyse en?

Firmaet hedder jo ikke Symbios mere men blev vist opkøbt af
et andet.
Nogle af deres nyere chip havde list tvivlsom understøttelse af Linux,
jeg har så ikke checket siden om det er blevet bedre.
Nogle af de ældre produkter som LSI_53C1010 er dog supporteret
af sym53c8xx driveren.

Se lsilogic:
http://www.lsilogic.com/products/storage_adapters/index.html
http://www.lsilogic.com/news/product_news/2003_08_18.html
http://www.lsilogic.com/files/support/ssp/sdms/linux/linux8xx.txt

Google gav bla.  http://www.scsisource.com/scsi_controllers/
så controllerne findes, det er blot problemet med at finde det i
Danmark ;(

I Danmark er SCSI=Adaptec, og linuxdriverne syntes jeg har aldrig været
det bedste (mest på grund af hardware/firmware ændringer).

--
mvh Frank Damgaard  |