Re: [NOVICE] tilføjning at root ved login

On Sunday 18 January 2004 01:11, you wrote:
> Hvis du vil logge ind med dit grafiske interface kde/gnome skriver du root
> i login og kodeord i feltet under.. Jeg er ikke sikker på at man kan sætte
> det op i mandrakes grafiske login da det ikke anbefales at man bruger et
> grafisk interface som root.. så jeg tror ikke at man kan sætte det op med
> userdrake som ville være den normale måde at sætte det op på.
>
> Normalt kører man root fra en konsol, så man ikke kan lave så mange ulykker
> og ikke behøver at logge ud fra sin brugerflade.
>
> Venlig hilsen
>
> Jakob

Faktisk var det fordi jeg skal kofigurere mit brænde program X-CD-Roast, og
det kræver root rettigheder førstegang programmet startes, så alm. bruger kan
få adgang til at bruge programmet, men jeg er ikke lige sikke på hvor dan jeg
starter programmet fra en konsol?, og det hjælper åbenbart ikke at su til
root i en konsol, selvom jeg er i et grafisk miljø (kde)som alm. bruger, men
førhen i de ældre versioner af mandrake, kunne man tilføje root ved den
grafiske login, jeg prøvede at logge ud og skrive root + pw ved
komantopromten inden den grafiske login stratede, men det hjalp ikke?