Re: [NOVICE] tilføjning at root ved login

Jeg kan sagtens logge ind fra Mandrakes login menu (den med de små billeder
og sager), ved at skrive: root i login feltet og mit root kodeord i
password feltet. Jeg bruger Mandrake 9.2. Skærmen skulle gerne være helt
rød når man logger ind som root i et grafisk miljø. Det er ikke noget man
ligefrem opfordres til..

Du starter programmet fra en konsol ved at skrive:

sslug@sslug
Password: xxxxxxx (her skriver du dit root kodeord

så skulle der gerne stå ca. sådan her..

sslug@sslug

skriv:

sslug@sslug xcdroast

hvis der kommer en fejlmelding så prøv at installere den nyeste udgave af
X-CD-Roast. Jeg bruger selv Arson som jeg synes har virket upåklageligt og
som er er nemt at sætte op, så det er jo også en mulighed.

Venlig hilsen

Jakob

Mads H H Madsen skrev:

> men jeg er ikke lige sikke på hvordan jeg
> starter programmet fra en konsol?, og det hjælper åbenbart ikke at su til
> root i en konsol, selvom jeg er i et grafisk miljø (kde)som alm. bruger

  Jakob Nørregård