Problemer med netkort.

Hejsa

Jeg har fået et problem. Jeg pillede mit ekstra netkort ud af maskinen, da jeg
brugte denne pc som gateway for en anden pc førhen, og købte en router
(topcom WBR 611) istedetfor, men herefter har jeg fået det problem at
hvergang jeg starter maskinen op i mit mandrake 9.1 (KDE), skal jeg først ind
i linuxconf, og fjerne det gamle netkort (eth1). Derefter skal jeg tilføje
min onboard netkort (eth0) i mandrake kontrolcenter og konfigurere det, i og
for sig ikke noget problem i sig selv, bare s.... irreterne  at jeg skal gøre
det hver gang jeg starter maskinene op, det problem har jeg aldrig haft før,
det skal lige siges at jeg også brugte maskinen som gateway under windows og
her har jeg ikke nogle problemer som her i linux, heller ikke efter jeg har
tilsluttet mim router, det kører bare.

-Hvordan fjerner jeg permanet det eth1 i linuxconf?
-Og hvorfor skal jeg ind og konfiguere mit eth0 i mandrake kontrolcenter
hvergang? (jo jeg trykker på anvend og så ok) ?
--
vh.
Mads H H Madsen