USB_Printer.

Hej.

Jeg har længe kørt med en server, som jeg bl.a. også har sat op soim printerserver. Det har kørt meget fint. Så ominstallerede jeg den anden dag, da der var sket noget med min server. Det er en RedHat server.

Jeg har en parallel printer på, og den kører, som den skal.

Problemet er med en deskjet usb printer DJ895Cxi. Den blev ikke fundet ved installationen.

Nu har jeg undersøgt lidt, og har fundet, at der er fejl i forbindelse med start af USB. Det er en lidt ældre 400Mhz Pentium computer med 384Mb ram, og den har ikke onboard USB. Jeg har defor sat et USB kort i et slot. Som sagt så har det kørt upåklageligt.

Hvad mon der kan være i vejen ?.

/var/log/dmesg file:

usb.c: registered new driver usbdevfs
usb.c: registered new driver hub
PCI: Found IRQ 10 for device 00:0a.0
usb-ohci.c: USB OHCI at membase 0xd8845000, IRQ 10
usb-ohci.c: usb-00:0a.0, OPTi Inc. 82C861
usb.c: new USB bus registered, assigned bus number 1
hub.c: USB hub found
hub.c: 2 ports detected
usb.c: registered new driver hiddev
usb.c: registered new driver hid
hid-core.c: v1.8.1 Andreas Gal, Vojtech Pavlik <sslug@sslug>
hid-core.c: USB HID support drivers
mice: PS/2 mouse device common for all mice
hub.c: new USB device 00:0a.0-1, assigned address 2
EXT3 FS 2.4-0.9.19, 19 August 2002 on ide0(3,3), internal journal
Adding Swap: 383032k swap-space (priority -1)
usb_control/bulk_msg: timeout
usb-ohci.c: unlink URB timeout
usb.c: USB device not accepting new address=2 (error=-110)
hub.c: new USB device 00:0a.0-1, assigned address 3
kjournald starting. Commit interval 5 seconds
EXT3 FS 2.4-0.9.19, 19 August 2002 on ide0(3,1), internal journal
EXT3-fs: mounted filesystem with ordered data mode.
usb_control/bulk_msg: timeout
usb-ohci.c: unlink URB timeout
usb.c: USB device not accepting new address=3 (error=-110)

/Erik.