usb mus forsvundet

Efter en strømafbrydelse vil min Mandrake 9.2 ikke finde min usb mus. Jeg
har fået en PS/2 mus til at virke.

min /etc/X11 XF86config-4 file siger:

Section "InputDevice"
Identifier "Mouse1"
Driver "mouse"
Option "Protocol" "IMPS/2"
Option "Device" "/dev/usbmouse"
Option "ZAxisMapping" "4 5"
EndSection

I harddrake står der at jeg bruger /dev/psaux

Burde der ikke stå /dev/mouse eller noget lignende? Jeg kan ikke finde ud af
at ændre det fra Mandrake Gui og ved ikke hvad for et script jeg skal ændre
i..

Hvad gør jeg for at få min mus til at virke igen?

Venlig hilsen
Jakob Nørregård