hjælp til java og instant messenger!

hej jeg har et par spørgsmål, jeg bruger redhat 8.0.
jeg kan ikke installere mit java jeg har downloadet den der hedder j2sdk-1_4_2-nb-3_5_1-bin-linux.bin
og så installere jeg den ved hjælp af den indbyggede installer og lægger den i /opt mappen men jeg kan stadig ikke se java komponenter hvad gør jeg?
jeg har også downloadet et par instant messenger pakker der hedder .rpm til sidst men de mangler nogle filer: psi pakken mangler libcrybto.so.4 og libssl.so.4, qt >= 3.1.1 hvor får jeg dem??

sslug@sslug

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk/