Kopiere fra Linux til Windows partition?

Jeg kan kopiere (filer etc) fra min Windows partition til min Linux
partition (fra Linux går jeg blot ind og browser og kopiere filer på
Windows partitionen, og 'paster' dem derefter ind på Linux partitionen).
Men jeg kan ikke gøre det den anden vej (fra  Linux kopiere jeg, går
derefter ind på Windows partitionen og siger 'paste', men uden held).

Har nogen her med succes kopieret begge veje?

Jeg har ladet mig fortælle at det kan være fordi min harddisk er NTFS
formateret. Har nogen her med succes foretaget nævnte procedure på en
NTFS formateret harddisk? Vil det gøre en forskel hvis jeg formatere det
hele i f.eks FAT i stedetfor?

mvh Jens