Problem med X-server og S3 video

Hej

Jeg har lige installeret Mandrake Linux 9.0 på min
datters Pentium 133 MHz, dual-boot med Win98. Vi
har dog fravalgt KDE og Gnome p.gr.a. maskinens
begrænsede resurser, men hun vil lige så gerne bruge
IceWM, så det er ikke noget problem.

Installationen forløb uden problemer, da jeg havde fået
lavet en brugbar boot-diskette efter 4 - 5 forsøg. Enten
har jeg mange dårlige disketter eller også er
Linux/Mandrake meget kræsen mht. boot-
diskettekvaliteten.

Da jeg kom til konfiguration af X dukkede problemerne
imidlertid op.
Skærmkortet er et Diamond Stealth 64 Video VRAM
PCI med en S3 Vision 968 chip, og der er flere X-
servere, der passer, på listen, både efter navn og
fabrikat og generiske.
Ligegyldig hvilken jeg prøvede, fik jeg fejlen: (EE) s3(0):
Ramdac probe failed.
Efter at have prøvet en del forskellige kombinationer,
skiftede fejlmeddelelsen til:
  (EE) No core pointer device specified.
  (EE) Unable to determine the screen layout.

Til slut måtte jeg give op, og Linux kan derfor kun
fungere i tekst-mode, hvor jeg beklageligvis ikke føler
mig helt på hjemmebane, og som min datter bestemt
ikke vil give sig i kast med.

Hvad gør jeg nu?  Kortet virker fint under Win98.
Er de en, der har et godt forslag til at komme videre?

Mvh
Michael