Re: [NOVICE] Problem med X-server og S3 video

On Mon, Jan 26, 2004 at 02:05:15 +0100, Michael N. Steen wrote:

> Installationen forløb uden problemer, da jeg havde fået
> lavet en brugbar boot-diskette efter 4 - 5 forsøg. Enten
> har jeg mange dårlige disketter eller også er
> Linux/Mandrake meget kræsen mht. boot-
> diskettekvaliteten.

1. det er vigtigt med god kvalitet, der må IKKE være fejl.
2. ofte hjælper det at lave en "fuld formatering" på disketten
i samme maskine/floppydrev som skal  anvendes til boot inden du laver
bootdisketten også  på samme PC/floppydrev.

> Da jeg kom til konfiguration af X dukkede problemerne
> imidlertid op.
> Skærmkortet er et Diamond Stealth 64 Video VRAM
> PCI med en S3 Vision 968 chip, og der er flere X-
> servere, der passer, på listen, både efter navn og
> fabrikat og generiske.

Jeg ved den virker med Xfree86 3.x serverne
(har selv sådanne kort i PCI udgave liggende).
Jeg syntes at huske at der er/var problemer med de nyere Xfree86 4.x
jeg ved ikke om de er løst.
Har du mulighed for det, prøv at installere med Xfree86 3.x

--
mvh Frank Damgaard  |