sftp foo.dk via sftp bar.dk (one linier søges)

Jeg har tit brug for at sftp'e til en computer der befinder sig på et
intranet. Line nu gør jeg sådan her

sftp foo.dk
put myfile
bye

ssh foo.dk
sftp bar.dk
put myfile
bye
rm myfile
quit

Men jeg har gået i nogen måneder og tænkt på at der må findes en
smartere måde.

* Findes der en GUI-ting der kan sftp'e ind i et intranet på en let måde?

* Findes der en shell oneliner, der kan lave en dobbelt sftp forbindelse?

* Der findes en pakke til emacs, der kan en hel masse, men jeg glemmer
hele tiden notationen, så jeg synes at den er lidt svær at bruge.
http://sourceforge.net/projects/tramp/

Det følgende virker ikke. Burde det virke? Findes der et simpelt
alternativ?

$ ssh foo.dk ssh bar.dk
sslug@sslug's password:
Pseudo-terminal will not be allocated because stdin is not a terminal.
ssh_askpass: exec(/usr/bin/ssh-askpass): No such file or directory
Write failed: Broken pipe

                    På forhånd tak

                         Niels

--