Retigheder på et NT nætværksdrev

Hej

Jeg har fået sat en maskine op med Mandrake 9.2. Der er også lykkedes mig at
få adgang til mine netværksdrev gennem opsætning af samba monteringpunkter.

Men det er kun root der har skriverettigheder på netværksdrevene. Jeg har
forsøgt som root at ændre dette til min bruger konto med

chown - R bruger. /mnt/drevnavn/

jeg får en masse linier ala:

chown ændre ejerskab for xxxxxxxx : Operation not permited.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg ændre rettighederne på
netværksdrevene når det åbenbart ikke er på den før omtalt måde.

Med venlig hilsen

Lars-Bo