RE: [NOVICE] Genoprette indholdet af en harddisk

From: "Casper Lillegaard-Madsen" <sslug@sslug>

Huhej
Jeg var idag ude og købe en ny harddisk(en 120 gb Seagate Baracuda) og ville så installere den i min server, da jeg skal skifte fra Windows 2000 til OpenBSD, og skulle kopiere nogle filer. Jeg sætter disken i, og starter computeren op, og så siger den at jeg skal isætte en boot disk, da der ikke er nogle bootbare enheder isat i computeren. First Boot device var min "gamle" harddisk.

Du er vel ikke kommet til at sætte begge til at være primær master ? Altså jumperne.

Og du har været i BIOS og bedt om at den skal autodetecte hvilke HD der er i ?

Hvad skete, da du fjernede den nye HD og fik stillet den gamle HD tilbage i den tilstand den var i, før du lavede om på tingene ?

Undskyld hvis du har gjort det, men det er et par ting jeg har set ske et par gange, også for mere erfarne folk end jeg selv er.

Venligst

Carsten Nielsen

Få alle de nye og sjove ikoner med MSN Messenger http://messenger.msn.dk