Re: [NOVICE] Retigheder på et NT nætværksdrev

On Wed, 28 Jan 2004 13:44:41 +0100, Lars-Bo Jacobsen wrote:

> Hej
>
> Jeg har fået sat en maskine op med Mandrake 9.2. Der er også lykkedes mig at
> få adgang til mine netværksdrev gennem opsætning af samba monteringpunkter.
>
> Men det er kun root der har skriverettigheder på netværksdrevene. Jeg har
> forsøgt som root at ændre dette til min bruger konto med
>
> chown - R bruger. /mnt/drevnavn/

Da jeg for et stykke tid siden havde samme problem blev løsningen at jeg
brugte følgende parameter til chown chown -R :bruger /katalog

I dit tilfælde ville den så hedde chown -R :bruger /nmt/drevnavn

Altsammen selvfølig som ROOT.

Hilsen
Frank W.
Running MK9.2