Re: [NOVICE] Password beskyttelse på apache serveren

On Fri, Jan 30, 2004 at 20:32:05 +0100, Peter Møller wrote:
> Mange tak det hjalp!!
>
> logfilen viste rigtigt nok at htpasswd ikke kunne læses.
> Jeg gav læserettigheder til alle, og nu fungerer det fint.
>
> Er det et sikkerhedsproblem at alle kan læse?

Så vidt jeg ved er apache normalt sat op til at man ikke
kan læse filen (via apache/web).

Det er vel kun et problem hvis andre har adgang til maskinen,
f.eks. login konto mv.
eller der kører programmer/dæmoner  som tillader at læse filen
udefra.

> Kan man indsnævre det til apache?

Ja men så skal du ændre gruppeejer på filen til at være
samme gruppe som apache er og så kun give gruppe(+ evt bruger)
adgang til at læse.

PS.
Det anbefales at skrive under det man citerer og fjerne
ikke relevante dele af det citerede:

Se:
  http://usenet.dk/info/skriveteknik.html
  http://www.sslug.dk/liste/regler.shtml   (punkt 7)