Re: [NOVICE] Hjælp til Debian installation

On Sun, Jan 30, 2005 at 09:39:58AM +0100, Jørgen Giversen wrote:
> Hej ng
> Det her forstår jeg bare ikke.
> Jeg har en maskine med en Adaptec AIC-7899 SCSI controler med 2 SCSI
> diske ID 1 og 2 hver på 74Gb. Jeg har ikke noget problem med at
> installere hverken Widoze eller fedora på systemet.
> Jeg kan derimod ikke installere Debian 3r4. I installationen  påstår den
> at den ikke kan finde nogen harddiske ? Den foreslår at jeg "indlæser
> essentielle moduler fra en diskette" ahm hvad gør jeg, jeg ved ikke
> hvilke moduler det drejer sig om og hvor jeg i givet fald skal finde
> [...]

Hvilken standardkerne til debian beruger du med Debian 3r4 ?
Man kan på nettet finde forskellige boot-image til netinstall
tilpasset diverse hardware.
http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html
Ofte virker bf2.4 men i nogle tilfælde kan man finde et alternativ
boot-image med support for ønsket hardware.

--
mvh Frank Damgaard  |