Partition Magic

Partition Magic (6.0 eller 8.0)

Mål og spørgsmål.
Er Symantic Partition Magic (6.0 eller 8.0) et godt program? Er det betryggende at bruge? Er der bedre alternativer for en novice, der arbejder mest med programmering og ikke med opsætning.
Jeg vil gerne køre både windows98, windows2000 og en Red Hat Linux på den samme maskine.
Windows2000 skal lige nu bruges til .net "eksperimenter"  og Red Hat skal bruges til at kompilere og teste cgi-bin programmer.
Kører i øjeblikket win98se på en Celeron ca. 1000 mhz med 128 MB ram og 12 mb harddisk.
Sætter nok en harddisk mere på.

Nogle gæt, kommentarer og spørgsmål.
Jeg regner med at Partition Magic er et program som køres i windowsomgivelser (win98se) og at programmet startes som alle andre 'normale' windowsprogrammer, hvorefter partionering m.m. kan ske. Lad os sige at jeg opretter 2 yderligere partitioner og herefter afslutter Partition Magic.
Ved genstart ved jeg ikke rigtigt hvad der sker. Der er jo ikke installeret et yderligere et OS. Så maskinen reagerer måske ved blot at starte win98 som sædvanlig.
Så hvad sker der når jeg sætter en Redhat Linux eller windows2000 installations CDrom i drevet?

Mange hilsener, med håb om et par vejledninger til noget spændende.
Erik Jacobsen