Re: [NOVICE] Partition Magic

>Er Symantic Partition Magic (6.0 eller 8.0) et godt program?

>Er det betryggende at bruge?

Hvis du har backup af dine data, er det ok.

>Er der bedre alternativer for en novice, der arbejder mest med programmering og ikke med opsætning.
>Jeg vil gerne køre både windows98, windows2000 og en Red Hat Linux på den samme maskine.

Har selv brugt disse OS'er på samme disk via Partition Magic 6.

Læg Linux ind til sidst, så Lilo's bootmenu ikke bliver overskrevet

>Windows2000 skal lige nu bruges til .net "eksperimenter"  og Red Hat skal bruges til at kompilere og teste cgi-bin programmer.
>Kører i øjeblikket win98se på en Celeron ca. 1000 mhz med 128 MB ram og 12 mb harddisk.
>Sætter nok en harddisk mere på.

Joda, en 12mb harddisk er det 20 år siden jeg har set. (Du mener sikkert 12GB)

> [...]
>Jeg regner med at Partition Magic er et program som køres i windowsomgivelser (win98se) og at programmet startes som alle andre 'normale' windowsprogrammer, hvorefter partionering m.m. kan ske. Lad os sige at jeg opretter 2 yderligere partitioner og herefter afslutter Partition Magic.
>Ved genstart ved jeg ikke rigtigt hvad der sker. Der er jo ikke installeret et yderligere et OS. Så maskinen reagerer måske ved blot at starte win98 som sædvanlig.
>Så hvad sker der når jeg sætter en Redhat Linux eller windows2000 installations CDrom i drevet?

Installationsrækkefølgen bør nok være: Win98se - Win2000 - Linux.

Dermed får du begge bootmenuer (Ved boot kommer Linux-menuen først efterfulgt af Win2000-menuen).

(Det er faktisk muligt at indlægge Linux i Win2000 bootmenuen)

/peter