Re: [NOVICE] Hjælp til Debian installation

Frank Damgaard skrev:
On Sun, Jan 30, 2005 at 09:39:58AM +0100, Jørgen Giversen wrote:

Hej ng
Det her forstår jeg bare ikke.
Jeg har en maskine med en Adaptec AIC-7899 SCSI controler med 2 SCSI diske ID 1 og 2 hver på 74Gb. Jeg har ikke noget problem med at installere hverken Widoze eller fedora på systemet.
Jeg kan derimod ikke installere Debian 3r4. I installationen påstår den at den ikke kan finde nogen harddiske ? Den foreslår at jeg "indlæser essentielle moduler fra en diskette" ahm hvad gør jeg, jeg ved ikke hvilke moduler det drejer sig om og hvor jeg i givet fald skal finde dem.? Iflg dokumentationen ER AIC-7XXX understøttet i standardkernen.

Hvilken standardkerne til debian beruger du med Debian 3r4 ?
Man kan på nettet finde forskellige boot-image til netinstall
tilpasset diverse hardware.
http://www.debian.org/releases/stable/i386/ch-install-methods.en.html
Ofte virker bf2.4 men i nogle tilfælde kan man finde et alternativ
boot-image med support for ønsket hardware.

Jeg prøvede med et cd-rom netboot image jeg kan pt. ikke lige huske hvilken. jeg prøver med bf2.4 istedet.
mvh jgg