Re: [NOVICE] [IGEN, undskyld] Hjæælp total Linux newbe!

Dennis Knap wrote:
Hmm mange gange undskyld for at paste den her igen. Men mit oprindelige
indlæg blev smidt ind under en anden tråd i forumet...

Hey gutter, jeg har et mega problem... Eller det er vist større for mig end
for jer. Jeg er inkaneret MS user og har ikke arbejdet med andet. Men så kom
den store dag for et par måneder siden, hvor jeg fik foræret en dejlig
gammel bærbar med henblik til at bruge den til en slags server. :-)
Installationen af RedHat 9 gik fint uden problemer og den har også kørt...
MEEN som den pilfinger jeg er, har jeg pillet og det gik selvfølgelig lidt
galt.

Men til det reele spørgsmål. Jeg ville skifte mellem de forskellige skrivebordstemaer (KDE/X - ret mig
hvis det ikke hedder det!!) til noget andet. Tilfældigvis var det ikke helt
det output sóm jeg havde regnet med.... Og nu er jeg havnet i en state når
jeg logger ind hvor jeg kun har mulighed for at skrive i en shell af en art.

Og hvordan dælan kommer jeg nu tilbage igen.. Jeg kender langt fra de komandoer som man helt sikker skal skrive for at skifte tilbage.

Det er vist heldig at man siger at af skade bliver man klog... :-D

hehe

Håber at der er en der vil hjælpe.

Jo.... men der kan jo være meget galt. Det lyder som X med en enkelt shell og ingen (eller en minimal) windowmanager.
Mon ikke det kan kaldes fejlsikret tilstand?

KDE (og GNOME også for den sags skyld) er afhængig af at en masse ting er sat korrekt, og en masse programmer svarer rigtigt.

Kommer der ikke en fejlmeddelelse af en art?

Hvis du bor i fornuftig afstand fra København, kan du tage den med til hyggekomsammen i Symbion på mandag. Så kan vi da kigge på den.

/kristian