Re: [NOVICE] Cron problemer.

I sslug.novice, skrev Kim Monberg:
>  Hej Gutter, lige en ting mere..
>
>  Jeg har selvf. crontab, med en masse kommandoer..
>
>  Den ene kommando skalskrive resultatet til en fil..
>
>  Den skriver også filen, men putter ikke resultatet i filen, men laver
>  bare en tom fil..
>
>  Hvis jeg udfører nøjagtig samme kommando i konsollen som root skriver
>  den det til filen som den skal..
>
>  Jeg vil tro det er noget med rettigheder, men ved ikke lige hvor jeg
>  skal ændre dem henne, selve filen der skal skrives til er fuldt skrivbar
>  med mod 777.. så der burde det jo ikke være galt.
>
>  Nogen der har et skud?

Skriv din kommando ind i et shellscript Ala dette.

--- start herunder --
#!/bin/bash

echo "test" >> /var/log/logfil.log

-- slut her ---

Hvor du ændrer "echo" -linien med det du vil køre, gem filen og gør den
eksekverbar med chmod a+x filnavn og se om det virker. Hvis det virker,
så laver du cronjobbet med /sti/til/filnavn i stedet for kommandoen
direkte. Det gør ikke nogen forskel, men det gør problemer meget nemmere
at debugge.

Jesper
Danmark har fået sit eget Mozillaforum: