Re: [NOVICE] Linux hjemmeserver

Jesper Krogh wrote:

Da ram er så billig, ville jeg købe en 512 mb klods.. uden nogen speciel
argumentation.

Jeg ender med at købe udgaven med 32bit CPU, men med 512 Mb RAM isf. 256 og strømforsyning med 2 blæsere - for støjens skyld. Alle jeres svar (tak for dem) har genereret et par yderligere spørgsmål, som jeg vil samle sammen her:

Yderligere støjdæmpning (fleece måtter, elastikophæng til HD ol.) - er det besværet og pengene værd. Maskinen skal stå i vores arbejdsværelse, så den SKAL være stille.

Valg af distribution: Nogle foreslår Debian, andre Ubuntu. Jeg har selv en overgang brugt Mandrake som desktop. På linuxpusher har jeg set SOL: Server Oriented Linux (http://www.sol-linux.com). Mit krav er at det skal være nemt og stabilt - og den behøver ikke at skulle opdateres hver anden dag.

Hvad siger i?

-- Med venlig hilsen

Karl Erik