Re: [NOVICE] Linux hjemmeserver

On Thu, 03 Feb 2005 11:13:19 +0100, Karl Erik Jessen wrote:

> Yderligere støjdæmpning (fleece måtter, elastikophæng til HD ol.) - er
> det besværet og pengene værd. Maskinen skal stå i vores
> arbejdsværelse, så den SKAL være stille.

Jeg har hørt fra andre, at kombinationen af fleece måtter og
elastikophæng til HD skulle være billigt og effektivt.

> Valg af distribution: Nogle foreslår Debian, andre Ubuntu. Jeg har selv
> en overgang brugt Mandrake som desktop. På linuxpusher har jeg set SOL:
> Server Oriented Linux (http://www.sol-linux.com). Mit krav er at det
> skal være nemt og stabilt - og den behøver ikke at skulle opdateres
> hver anden dag.

Spg: Vil du administrere den grafisk eller ej?
Hvis grafisk administration er ligegyldigt, ville jeg vælge Debian
stable. I den forbindelse skal du huske efter installationen, at hente
seneste version af kernen, for at du får understøttelse af dit nye
bundkort. I modsat fald ville jeg installere Debian testing, da den er
tæt på at blive ophævet til stable. Hvis du automatisk vil have din
installation til at følge med over på stable, skal du ændre alle
referencer i /etc/apt/sources.list fra testing til sarge. Eks:
Efter installation:
deb ftp://ftp2.de.debian.org/debian/ testing main
ændres til:
deb ftp://ftp2.de.debian.org/debian/ sarge main

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen