Re: [NOVICE] Linux hjemmeserver

----- Original Message -----
From: "Jesper Krogh" <sslug@sslug>
Newsgroups: sslug.novice
To: <sslug@sslug>
Sent: Thursday, February 03, 2005 8:47 PM
Subject: Re: [NOVICE] Linux hjemmeserver

> Hmm, har du noget argument for at diskene skulle blive varmere af det? I
> min maskine er der mere luftcirkulation omkring dem da de sidder i en
> 5 1/4" slot i stedet.

Hvis hastigheden ikke er et kriterie, så prøv en 2½" disk (eller hvad de nu
hedder

i bærbare pc'er.

Går ud fra at der ikke anvendes grafikkort med blæser.

Tilbage står 2 vægtige støjkilder: CPU blæser og strømforsynings-blæser. Dem
får

du næppe skovlen under, uden at hive tegnebogen frem, eller lave din helt
egen

løsning med passiv køling og dermed gigantiske køleprofiler.

Det hjælper at køre CPU i færre "omdrejninger"

Alternativt kan du anskaffe et køleskab, som ikke anvender
kompressorsystemet

og hælde dytten ind i det. (De findes og er specielt egnede til
hotelværelser)

Men ellers har IBM indtil for nylig leveret desktop pc'er som er ekstremt
støjsvage. Og der er alternative danske leverandører af nedkølede pc'er.