Re: [NOVICE] Volumeknappen i XMMS og gnome

Søren Hansen wrote:

Hej.

Jeg kan ikke få dock-volume knappen i gnome og
volumeknappen i XMMS til at virke. Der er hul igennem,
men jeg kan ikke skrue ned for niveauet.

XMMS har to indstillinger: Alt eller intet og
hovedvolumeknappen i Gnome gør ingenting overhovedet.
Kun hvis jeg stiller den til at styre PCM og så kan
den også kun slå til og fra. Når åbner alsamixer er
det den eneste kanal der reagerer.

Jeg har installeret Mandrake 10.1 og mit lydkort er et
SIS7012 on-board lydkort og jeg bruger driveren
snd-intel8x0.

Det mærkelige er at når jeg bruger totem så kan jeg
godt skrue op og ned, men det er kun volumeknappen i
det program der virker.

Jeg håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh Søren Nybo Hansen