ftp chroot

Hej :-)

Jeg har fået en chroot'ed ftp op at køre på OBSD, men er løbet ind i
lidt sjov....

Når der logges in fra en ftpklient bliver brugeren chroot'ed til
/home/bruger, her ligger der 4 filer (.cshrc .login .mailrc og
.profile) er de "vigtige" ?

Grunden til at jeg spørger er at jeg skal bruge serveren til upload,
så brugerene skal have skriverettigheder. Og den eneste setup jeg har
fået til at virke betyder at brugeren kan slette de 4 filer.

Mit setup
/home/bruger:
chown root
chmod 1777

de 4 filer:
chown root .?*
chmod 0000 .?*

Så vidt jeg har kunnet læse mig til så skal ovenstående betyde at
brugeren kun kan slette de 4 filer hvis bruger er ejer (det er de
ikke, det er root) og hvis bruger har skriverettigheder til
/home/bruger (det har "bruger"...)
Men brugeren kan slette disse filer ...

Jeg har også behov for en bruger der ikke er chroot'ed som kan læse
og slette i alle brugernes uploadmapper, derfor 1777, og ikke noget
mere "lukket".

Så mit spørgsmål går på om jeg skal bruge mere krudt på disse 4
filer, eller om det ikke har den store betydning.

Andre forslag modtages gerne :-)

Bedste hilsener
Danjel